آموزش و اخبار آموزش و اخبار .

آموزش و اخبار

برچسب عوارض آزاد راهي چيست و چه كاربردي دارد؟

يكي از ساده‌ترين راه‌ها براي پرداخت الكترونيك عوارض، استفاده از برچسب عوارض آزادراهي است كه بر روي شيشه جلو خودرو شما نصب مي‌شود و سفري راحت و بدون توقف را براي شما فراهم مي‌كند. بانك مسكن به منظور رفاه حال مسافران و هموطنان براي اولين بار در كشور با همكاري وزارت راه و شهرسازي اقدام به راه اندازي سيستم پرداخت الكترونيكي عوارض با برچسب كرده است و در حال حاضر اين خدمت در دسترس تمامي هموطنان است. البته اجباري به خريد بسته عوارض آزاد راهي نيست و حتي پس از 7 روز بعد از تردد نيز مي توانيد قبض عوارض آزاد راهي خودتون رو از طريق پيشخوان پرداخت كنيد.  براي استفاده از اين برچسب ابتدا بايد مراحل ثبت نام و شارژ برچسب را انجام دهيد تا فعالسازي انجام شود. جهت اطلاع از روش دريافت برچسب، شارژ، نصب و غيرفعالسازي آن كافيست تا پايان اين مطلب همراه باشيد تا اطلاعات كامل و جامعي در اين زمينه در اختيار شما قرار دهيم .

خريد برچسب عوارض آزادراهي بانك مسكن

براي خريد برچسب الكترونيكي بانك مسكن ابتدا وارد سامانه پرداخت عوارض الكترونيكي اين بانك به نشاني avarezi.bank-maskan.ir است. سپس گزينه خريد برچسب را كه در بالاي سايت قرار دارد، انتخاب كنيد.

حالا بايد اطلاعات خود را در صفحه زير كامل كنيد. اين اطلاعات عبارتند از:

  • اطلاعات كاربري
  • نشاني پستي
  • حساب كاربري
  • نحوه تحويل برچسب
  • اطلاعات خودرو
  • محاسبه مبلغ
  • پرداخت

پس از پرداخت موفق نيز، نام كاربري، كلمه عبور و شماره قبض (تيكت) براي شما نماش داده مي‌شود.

همچنين پيامكي نيز مبني بر اينكه “ثبت خودرو شما با موفقيت در سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض انجام شده است” براي شما ارسال مي‌شود.

از اين پس با هر بار تردد شما از آزادراه‌هاي الكترونيك سراسر كشور مبلغ عوارضي به‌صورت خودكار از حساب شما كسر خواهد شد.

براي خريد شارژ برچسب عوارض آزادراهي به اين نكات توجه داشته باشيد:

  • در صورت عدم خريد برچسب توسط كد كاربري جديد، پس از 48 ساعت كد كاربري مذكور باطل مي‌شود.
  • خريد و پرداخت از طريق كليه كارت‌هاي بانكي عضو شتاب امكان پذير است.
  • برچسب خريداري شده از طريق پست سفارشي به نشاني تكميل شده در فرم مربوطه توسط شما ارسال مي‌شود؛ بنابراين در وارد كردن كدپستي و نشاني خود دقت داشته باشيد. (بانك مسكن هيچگونه مسئوليتي در قبال ثبت اطلاعات نادرست توسط متقاضي برعهده نمي‌گيرد.)
  • پس از دريافت برچسب پرداخت الكترونيكي عوارض، امكان فعال سازي از طريق سريال مندرج بر روي برچسب امكان‌پذير است.
  • اين برچسب‌ها غير قابل انتقال هستند و اصطلاحا ويژگي Break-On-Removal دارند؛ بنابراين قابل انتقال از يك خودرو به خودروي ديگر نيستند اما شارژ آن‌ها قابل انتقال است.
  • در صورت خريد خودرو جديد بايد نسبت به دريافت برچسب جديد اقدام كنيد.  
  • روش‌هاي خريد برچسب پرداخت الكترونيكي عوارض آزادراهي

براي خريد اين برچسب‌هاي پرداخت الكترونيكي ETC عوارض بانك مسكن مي‌توانيد از روش‌هاي زير نيز اقدام كنيد:

  • دفاتر پيشخوان
  • شعب منتخب بانك مسكن
  • ايستگاه عوارضي مجهز به سيستم پرداخت الكترونيكي عوارض
  • مراجعه حضوري به نمايندگان مجاز فروش
  • سامانه اينترنتي www.maskan-avarezi.ir 

شارژ برچسب عوارض آزادراهي بانك مسكن

روش‌هاي شارژ برچسب عوارض به شرح زير است:

  • مراجعه به سايت www.maskan-avarezi.ir
  • استفاده از سامانه همراه بانك مسكن
  • استفاده از سامانه تلفنبانك مسكن 02164096
  • از طريق تمامي خودپردازهاي بانك مسكن
  • از طريق تمامي كيوسك‌هاي بانك مسكن
  • مراجعه به اينترنت بانك مسكن
  • ايستگاه عوارضي مجهز به سيستم پرداخت الكترونيكي عوارض
  • شعب منتخب بانك مسكن (ليست شعب با مراجعه به سايت  www.maskan-avarezi.irقابل دسترسي است)
  • مراجعه حضوري به نمايندگان مجاز فروش برچسب
  • برنامه موبايلي پرنا 
  • سامانه شارژ برچسب عوارض بانك مسكن

براي افزايش اعتبار برچسب عوارض آزادراهي بانك مسكن از طريق سامانه شارژ، دو راه پيش روي شما وجود دارد:

  1. شارژ برچسب عوارض با شماره برچسب يا تيكت
  2. شارژ برچسب عوارض با شماره پلاك خودرو

براي شارژ برچسب خود، مطابق مراحل زير عمل كنيد:

  1. ابتدا وارد سامانه شارژ برچسب بانك مسكن به آدرس https://avarezi.bank-maskan.ir/Account/ChargeOL/ChargePayment شويد.
  2. سپس نحوه شارژ را انتخاب كنيد. لازم به ذكر است كه شماره برچسب همان شماره سريال يا شماره شناسايي يكتا مندرج بر روي برچسب است.
  3. حالا مبلغ اعتبار پرداختي را تعيين كنيد. توجه داشته باشيد كه حداقل مبلغ شارژ پرداختي بايد 20000 ريال و حداكثر مبلغ نيز مي‌تواند 2500000 ريال باشد. علاوه بر اين، مبلغ شارژ بايد همواره ضريبي از 10 باشد.
  4.  در اين مرحله نيز درگاه بانكي مورد نظر خود را انتخاب كنيد و سپس عمليات پرداخت را انجام دهيد.

نحوه نصب برچسب پرداخت الكترونيكي عوارض آزادراهي

براي نصب برچسب پرداخت عوارض الكترونيكي عوارض اتوبان كافيست طبق مراحل زير عمل كنيد و به سادگي برچسب را روي خودرو خود نصب كنيد.

  1. محل نصب برچسب وسط شيشه جلو، از سمت داخل خودرو، پشت آينه در ناحيه نقطه سياه و با فاصله از قاب بالايي شيشه مي‌باشد، به گونه‌اي كه نوشته روي برچسب از داخل خودرو قابل خواندن باشد.
  2. بدون برداشتن روكش محافظ چسب و با قرار دادن و جابجا كردن برچسب روي شيشه مكان مناسب را پيدا كنيد. دقت داشته باشيد برچسب بايد به صورت افقي طوري قرار گيرد كه مزاحم ديد راننده نشود.
  3. حال محل قرار دادن برچسب را چربي زدايي، تميز و خشك كنيد.
  4. با گرفتن لبه‌هاي برچسب، روكش محافظ چسب را برداريد و تا حد امكان مراقب باشيد كه قسمت چسبناك را لمس نكنيد.
  5. برچسب را در ناحيه نقاط سياه شيشه جلو و پشت آينه جلو قرار داده و به آرامي سرتاسر آن را فشار دهيد.

در نصب برچسب به اين نكات توجه داشته باشيد:

  1. كمي تفاوت در زاويه نصب برچسب، اشكالي در عملكرد سيستم ايجاد نمي‌كند.
  2. در نصب برچسب كاملا دقت كنيد زيرا پس از نصب، جدا كردن آن از شيشه موجب از بين رفتن برچسب و عدم عملكرد صحيح آن مي شود و نياز به تهيه برچسب جديد خواهيد داشت.
  3. در برخي از خودروها شيشه جلو با آلياژ فلزي مقاوم شده است و ناحيه بدون آلياژ فلزي با نقاط ريز سياه مشخص شده است.
  4. قابل ذكر است آلياژ فلزي باعث اختلال در عملكرد برچسب مي‌شود بنابراين در اين خودروها كاملا دقت كنيد برچسب را در ناحيه نقاط سياه نصب كنيد. 


نحوه عملكرد سيستم پرداخت الكترونيكي عوارض  ETC

با ورود خودروهاي داراي “برچسب پرداخت الكترونيكي عوارض” به خطوط اختصاصي اين سامانه در ايستگاه‌هاي عوارضي كشور، تجهيزات مرتبط نصب شده در خطوط عوارضي، با خوانش شناسه برچسب و شماره پلاك، اطلاعات لازم را به مركز كنترل و سرور مركزي سامانه ارسال كرده و مبلغ عوارض متناسب با نوع خودرو از حساب پيش پرداخت برچسب كسر مي‌شود.

*پلاك خودروهايي كه فاقد “برچسب پرداخت الكترونيكي عوارض” بوده و يا برچسب آنها فاقد اعتبار كافي باشد ثبت و جريمه قانوني براي ايشان صادر خواهد شد. اين دسته از رانندگان بايد با استفاده

بازيابي كلمه عبور ورود به سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض بانك مسكن

در صورت فراموشي رمز عبور ورود به سامانه پرداخت الكترونيكي عوارض بانك مسكن بايد به آدرس avarezi.bank-maskan.ir مراجعه كنيد و از بالاي صفحه اصلي، گزينه بازيابي كلمه عبور را انتخاب كنيد.

حالا در صفحه جديد، كد ملي، نام كاربري و كد امنيتي را وارد كنيد و سپس گزينه ارسال كد بازيابي را انتخاب كنيد.
 پس از دريافت كد بازيابي از طريق پيامك، بايد كد را در بخش مربوطه وارد كنيد و عمليات بازيابي رمز عبور را انجام دهيد.
مشاهده موجودي حساب برچسب پرداخت الكترونيكي عوارض

مشاهده موجودي حساب برچسب پرداخت الكترونيكي عوارض از طريق اينترنت و با مراجعه به سايت https://avarezi.bank-maskan.ir/Home/Home/Index و ورود به بخش كاربران سامانه امكان پذير است. همچنين در تمامي ترددها و عمليات مالي نيز مانده برچسب به مشترك توسط پيامك اطلاع رساني مي‌شود.

تخفيف تردد در آزادراه‌ها

تخفيف تردد در آزادراه‌ها به شرح زير است. لازم به ذكر است كه اين تخفيف توسط آزادراه‌ها تعيين مي‌شود و احتمال تغيير آن در هر زماني بنابر تصميم ذينفعان امكان‌پذير است.

تخفيف 20 درصدي پلاك‌هاي عمومي”ت” و “ع” در آزادراه تهران – پرديس

تخفيف 30 درصدي براي خودروهاي داراي بيش از 40 تردد در ماه در آزادراه تهران – پرديس

غيرفعالسازي برچسب عوارض آزادراهي

براي غير فعالسازي برچسب عوارض آزادراهي بايد مطابق جدول زير به شعب بانك مسكن مراجعه كرده و عمليات غير فعالسازي مطابق مراحل زير انجام مي‌شود:

  • دريافت كارت ملي و كارت خودرو
  • بررسي مدارك و احراز هويت
  • جستجوي اطلاعات مشتري و غيرفعالسازي برچسب
  • بررسي و امضا گزارش
  • بايگاني گزارش

روش‌هاي پرداخت عوارض آزادراهي به صورت الكترونيكي

براي پرداخت عوارض آزادراهي روش‌هاي ديگري نيز در اختيار هموطنان عزيز قرار دارد كه با هر يك از آن‌ها مي‌توانيد عوارض الكترونيكي خود را پرداخت كنيد.

 

  • از طريق سامانه قبضينو
  • از طريق سايت آني رو
  • اپليكيشن‌هاي پرداخت عوارض
  • از طريق برچسب (تگ)
  • با استفاده از كد دستوري #8*720*‌
  • از طريق دستگاه خودپرداز (ATM)
  • از طريق دستگاه كارت‌خوان
  • پرداخت سازماني
  • از طريق سايت بانك مسكن

پرداخت عوارض آزادراهي با قبضينو

براي پرداخت عوارض آزادراهي با قبضينو مي‌توانيد از طريق سايت و اپليكيشن اقدام به پرداخت عوارض آزادراهي كنيد. اپليكيشن قبضينو از سايت به صورت مستقيم و همچنين از طريق ماركت‌هاي معتبر نيز قابل دسترسي است.

  • ابتدا به آدرس www.ghabzino.com مراجعه كنيد.
  • پس از انتخاب گزينه عوارض آزادراهي، وارد صفحه زير مي‌شويد. شماره پلاك خود را در قسمت مربوطه وارد كنيد و گزينه مشاهده ليست عوارض را انتخاب كنيد.
  • حالا تمامي مبالغ ثبت شده براي عوارض آزادراهي شماره پلاك خودروي شما با جزئيات قابل مشاهده هستند. شما مي‌توانيد اين موارد را به صورت تجميعي و يا موردي پرداخت كنيد. با انتخاب گزينه پرداخت وارد درگاه بانكي خواهيد شد.

كدام آزادراه‌ها تحت پوشش سرويس پرداخت الكترونيكي عوارض قبضينو هستند؟

  • آزادراه تهران – قم
  • آزادراه تهران – ساوه
  • آزادراه كرج – قزوين
  • آزادراه قزوين – زنجان
  • آزادراه همت – كرج
  • آزادراه بندرعباس – بندر شهيد رجايي
  • آزادراه اروميه – تبريز (قطعه 4)
  • آزادراه شرق سپاهان

به زودي آزادراه‌هاي بيشتري تحت پوشش اين سرويس قرار خواهند گرفت.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۲:۲۰ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)

چگونه وضعيت گواهينامه خود را پيگيري كنيم؟

پس از شركت كردن و موفقيت در آزمون كتبي و عملي رانندگي، گواهينامه رانندگي براي اشخاص متقاضي دريافت اين كارت، صادر مي شود. معمولا 1 الي 2 ماه طول مي‌كشد تا گواهينامه رانندگي از طريق شركت ملي پست جمهوري اسلامي ايران، به درب منزل متقاضيان، ارسال شود.

اما امكان بروز تاخير در هنگام ارسال گواهينامه رانندگي  وجود دارد و همين موضوع ايجاب مي كند كه متقاضيان دريافت گواهينامه، با روش هاي پيگيري گواهينامه با كد ملي آشنا باشند تا بتوانند در صورت نياز، اقدام به پيگيري و استعلام از طريق اينترنت، براي آخرين وضعيت گواهينامه رانندگي خود كنند.

در اين مطلب در رابطه با انواع گواهينامه و نحوه رهگيري گواهينامه از طريق روش‌هاي مختلف صحبت خواهيم كرد.

انواع گواهينامه رانندگي

در گذشته گواهي نامه به ۶ دسته تقسيم مي‌شد اما امروزه گواهي نامه‌هاي صادرشده به پايه يك، دو، سه تقسيم مي‌شود. اعتبار گواهي نامه‌ها تا سن ۶۵ سالگي ۱۰ سال، از سن ۶۵ تا ۷۵ سالگي ۵ سال و از سن ۷۰ سالگي به بالا حدود دو سال است.

شرايط گرفتن گواهينامه پايه ۱

اين نوع گواهينامه را رانندگاني دريافت مي‌كنند كه قصد رانندگي با اتوبوس مسافربري و كاميون را داشته باشند. براي گرفتن گواهي نامه پايه ۱ بايد از شرايط زير برخوردار باشيد.

داشتن سن ۲۵ سال تمام براي دريافت گواهينامه پايه ۱ الزامي است.

يك سال بايد از زمان دريافت گواهينامه پايه ۲ گذشته باشد.

گواهي سلامت روحي و جسمي داشته باشيد.

منفي بودن تست اعتياد

گذراندن دوره آموزشي و كسب نمره قبولي

قبولي در آزمون آيين نامه

دريافت گواهينامه پايه ۲

براي دريافت گواهي نامه وسايل نقليه باربري و مسافركشي بايد از شرايط زير برخوردار باشيد.

بايد حداقل ۲۳ سال داشته باشيد تا بتوانيد براي گرفتن گواهينامه پايه ۲ اقدام كنيد.

حداقل ۲ سال از زماني كه گواهي نامه پايه ۳ دريافت كرديد؛ گذشته باشد.

منفي بودن تست اعتياد

گذراندن دوره آموزشي و قبولي در آن

شرايط اخذ گواهينامه پايه ۳

حداقل سن براي دريافت اين نوع گواهي نامه ۱۸ سال است.

گذراندن دوره آموزشي و قبولي در آزمون آيين‌نامه

داشتن گواهي سلامت روحي، جسمي و رواني

شرايط گواهينامه ويژه

اين نوع گواهي نامه رانندگي به رانندگان وسايل نقليه كارگاهي، كشاورزي، عمراني و صنعتي داده مي‌شود. براي دريافت گواهي نامه بايد شرايط زير در مورد شما صدق كند.

حداقل سن ۲۰ سال

داشتن گواهي سلامت جسمي، روح و رواني

قبولي در دوره‌هاي آموزش نظري

شركت در آزمون عملي و كسب نمره

شرايط گواهي نامه موتورسيكلت

1.    داشتن حداقل سن ۱۸ سال

2.    دريافت گواهي سلامت روحي، جسمي و رواني

3.    گذراندن دوره آموزشي

4.    قبولي در آزمون عملي شهر

محدوديت پليس براي افراد تازه‌كار

محدوديت‌هاي رانندگي براي افرادي كه به تازگي گواهي نامه خود را دريافت كرده‌اند، در نظر گرفته شده است كه در ادامه آن‌ها را نام مي‌بريم.

افرادي كه به تازگي گواهي ‌نامه پايه سوم رانندگي را دريافت كرده‌اند، بايد در سه ماه اول در كنار فردي كه ترجيحا گواهي ‌نامه پايه سوم و در غير اين صورت گواهينامه پايه دو و يك دارند، بنشينند.

افراد تازه‌كار مجاز به رانندگي در ساعات ۱۲ شب تا ۵ صبح نيستند.

رانندگان مبتدي تا يك سال اجازه رانندگي در خارج از شهرها را ندارند. تنها حق رانندگي در مسيرهايي با فاصله ۲۵ كيلومتري از شهر را دارند.

اگر در طي اين مدت مرتكب جريمه رانندگي شوند، نمره منفي دريافت مي‌كنند.

در ادامه به محدوديت‌هايي كه براي گواهي‌نامه موتورسيكلت وجود دارد، اشاره مي‌كنيم:

اگر گواهي نامه موتور سيكلت را دريافت كرديد تا يك سال اجازه رانندگي با موتورهاي بيش از ۱۲۵ سي سي را نداريد.

به مدت يك سال اجازه رانندگي از ساعت ۱۰ شب تا ۵ صبح را نداريد.

همانند كساني كه گواهينامه پايه سوم دريافت كرده‌اند اجازه رانندگي در خارج از شهر را نداريد.

پيگيري گواهينامه مفقودي

در صورتي كه گواهينامه خود را گم كرده‌ايد اول از همه به سايت پست يافته مراجعه كنيد. تمام مدارك شناسايي پيدا شده در سراسر كشور به ادارۀ پست فرستاده مي‌شوند. افرادي كه مدركي را پيدا مي‌كنند اگر آن را در صندوق پست بيندازند، اين مدرك در سامانۀ مدارك يافت‌شدۀ كشور قرار مي‌گيرد. در صورتي كه مدرك شما پيدا شده باشد، فقط كافي است با در دست داشتن كارت ملي يا شناسنامه به نزديك‌ترين دفتر پستي برويد. بعد از پر كردن فرم مربوطه، گواهينامۀ شما به نشاني پستي‌تان ارسال مي‌شود.

درخواست گواهينامه المثني

براي درخواست گواهينامه المثني نيازي به ثبت آگهي در روزنامه‌ها نيست و كافي ست به يكي از مراكز پليس‌+10 مراجعه كنيد و درخواست خود را ثبت كنيد. مدارك لازم براي دريافت گواهينامه المثني:

  • اصل و كپي كارت ملي
  • اصل و كپي شناسنامه

نحوه استعلام وضعيت گواهينامه رانندگي

با توجه به اينكه گواهينامه رانندگي براي هر شخص و بر اساس كد ملي آن شخص ثبت و صادر مي شود كليه رانندگان مي توانند با داشتن كد ملي، اقدام به رهگيري گواهينامه كنند. در ادامه، شما را با نحوه استعلام گواهينامه با كد ملي آشنا مي كنيم كه البته متفاوت از نحوه پيگيري گواهينامه بين المللي رانندگي مي باشد.

برنامه استعلام گواهينامه رانندگي با كد ملي قبضينو

براي استعلام آخرين وضعيت گواهينامه موتور و خودرو ابتدا نياز است وارد نرم‌افزار استعلام گواهينامه يا سايت قبضينو شويد. سرويس استعلام گواهينامه جديد با كد ملي را انتخاب كنيد. سپس براي مشاهده نتيجه بايد هم‌چنين ديگر نياز نيست هر بار اطلاعات خودتان را وارد كنيد؛ بلكه يك بار شماره موبايل و كد ملي را وارد مي‌كنيد. سپس براي مشاهده آخرين نتيجه استعلام بايد روي يكي از اطلاعات ورودي نمايش داده شده كليك كنيد و گزينه استعلام وضعيت گواهينامه را انتخاب كنيد. شماره موبايل و كد ملي خود را وارد كنيد.

استعلام گواهينامه پليس من

اپليكيشن پليس من يكي از روش‌هاي آنلاين پيگيري وضعيت گواهينامه رانندگي است كه امكانات زيادي را در اختيار تمام كاربران قرار داده است. يكي از اين خدمات، پيگيري وضعيت گواهي نامه رانندگي است. براي انجام اين كار نياز است وارد صفحه اصلي نرم‌افزار استعلام صدور گواهينامه شويد. گزينه راهور و سپس آخرين وضعيت گواهي ‌نامه را انتخاب كنيد. حالا براي احراز هويت بايد شماره موبايل و كد ملي خود را وارد كنيد. سپس براي مشاهده نتيجه استعلام مبلغ ۵۲۰۰ تومان را پرداخت كنيد. در غير اين صورت امكان استعلام براي شما وجود نخواهد داشت.

برنامه استعلام گواهينامه با كد ملي

براي استعلام وضعيت گواهينامه رانندگي مي‌توانيد از برنامه موبايلي پيشخوان ۲۴ استفاده كنيد. براي استفاده از اين سرويس هم تنها نياز به شماره موبايل و كد ملي داريد.

سامانه پيگيري گواهينامه رانندگي از طريق پيامك

براي پيگيري گواهينامه رانندگي تعويضي از طريق پيامك بايد عدد ۱ را به ۱۱۰۰ ارسال كنيد. البته مدت زمان كوتاهي است كه اين سامانه از كار افتاده و ديگر مثل سابق، ليست خدمات سامانه را براي شما پيامك نمي‌كند. اگر مي‌خواهيد از آخرين وضعيت صدور گواهينامه خود با خبر شويد؛ بايد كد ملي خود را به شماره ۱۱۰۱۲۰۲۰۱۰ پيامك كنيد. هزينه فعال‌سازي اين سرويس اعلام وضعيت گواهينامه ۳۵۰ تومان است.

سامانه تلفني پيگيري وضعيت گواهينامه رانندگي

اگر مي‌خواهيد به صورت تلفني نسبت به استعلام گواهينامه با نام و نام خانوادگي اقدام كنيد، مي‌توانيد با يكي از شماره‌هاي 81253573 يا 81253561 تماس بگيريد تا نتيجه استعلام همراه با جزئيات به شما نمايش داده شود. در غير اين صورت بايد به مركز صدور گواهينامه پليس راهور ناجا مراجعه كنيد.

سامانه پيگيري گواهينامه از پست

براي پيگيري گواهينامه از پست نياز است وارد سامانه رهگيري مرسولات سازماني گواهي نامه شويد. براي استفاده از اين سايت تنها به شماره كارت ملي خود نياز داريد. توجه داشته باشيد از اين روش زماني مي‌توانيد استفاده كنيد كه گواهينامه شما صادر شده و براي پست ارسال‌شده است.

استعلام گواهينامه رانندگي پليس +۱۰

براي پيگيري گواهينامه با كد ملي مي‌توانيد به صورت حضوري به نزديك‌ترين مركز پليس + ۱۰ مراجعه كنيد.

استعلام وضعيت گواهينامه از طريق كد دستوري

در گذشته شما مي‌توانستيد براي پيگيري گواهي نامه رانندگي خود كد دستوري #193* يا *۱۱۰# را شماره‌گيري كنيد؛ اما فعلا اين دو سرويس در دسترس نيستند.

استعلام گواهينامه مفقودي از طريق ناجا

شما مي‌توانيد براي پيگيري گواهينامه از ناجا به سامانه اينترنتي رهگيري پست سازماني مراجعه كنيد. هم‌چنين مي‌توانيد براي پيگيري شماره گواهينامه مفقودي به يكي از دفاتر راهور ناجا مراجعه كنيد. نكته: اگر به باركد مرسوله دسترسي داريد و مي‌خواهيد براي استعلام گواهينامه با شماره مرسوله اقدام كنيد؛ مي‌توانيد براي اطلاع از آخرين وضعيت گواهينامه صادرشده به سايت tracking.post.ir مراجعه كنيد.

روش تشخيص گواهينامه رانندگي جعلي از اصلي

اگر مي‌خواهيد گواهينامه رانندگي اصلي را از جعلي تشخيص دهيد بايد يكي از روش‌هاي زير را امتحان كنيد.

عدد ۱ را به سامانه ۱۱۰۰ ارسال كنيد تا از وضعيت اعتبار گواهي ‌نامه رانندگي مطلع شويد.

براي استعلام گواهينامه رانندگي جعلي مي‌توانيد از سرويس استعلام وضعيت گواهينامه پيشخوان24 استفاده كنيد. براي مشاهده جزئيات تنها نياز به شماره موبايل و كد ملي داريد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۸:۵۳ توسط:مريم موضوع: نظرات (0)